ترجمه رسمی گواهینامه در انقلاب

ترجمه رسمی، به ترجمه مدارک توسط مترجمان قوه قضائیه گفته می‌شود. این ترجمه برای انجام امور قانونی در خارج کشور استفاده می‌شود و فرایند به‌خصوصی دارد. تنها برخی از مدارک قابل ترجمه رسمی هستند و هر مدرکی ترجمه رسمی نمی‌شود.

یکی از مدارک پرکاربرد برای زندگی در خارج کشور، ترجمه گواهینامه است. این مدرک جایگزین گواهینامه بین‌المللی نمی‌شود و استانداردهای لازم را ندارد. با این حال، برای انجام برخی از امور در خارج کشور، ترجمه این مدرک کمک زیادی می‌کند.

اگر دنبال خدمات ترجمه رسمی گواهینامه در انقلاب و حوالی آن هستید، از لگال ترجمه کمک بخواهید. لگال ترجمه، دارالترجمه رسمی در انقلاب است که خدمات ترجمه رسمی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نقص، انجام می‌دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا شرایط ترجمه این مدرک را بررسی کنیم.

مطالب مرتبط:

ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی در انقلاب

ترجمه رسمی گواهینامه در انقلاب چه شرایطی دارد؟

همانطور که ذکر کردیم، ترجمه رسمی گواهینامه جایگزین گواهینامه بین‌المللی نیست و استانداردهای لازم را ندارد. با این حال، بهتر است که ترجمه این مدرک را به همراه سایر مدارک، همراه خود نگه دارید. این مدرک اثبات می‌کند که شما از پیش، دوره‌های رانندگی را گذرانده‌اید.

برای مثال، اگر در خارج کشور درخواست کاری را دهید که به رانندگی مربوط است، ترجمه رسمی گواهینامه می‌تواند که در فرایند این کار، موثر باشد. علاوه بر آن، ترجمه رسمی گواهینامه برای اخذ گواهینامه بین‌المللی در خارج کشور نیز مهم تلقی می‌شود.

برای ترجمه رسمی گواهینامه در انقلاب، تنها کافی است که اصل این مدرک را به همراه پاسپورت (برای اسپل نام) به دارالترجمه‌های رسمی معتبر ببرید. جدا از آن، می‌توانید تا با ثبت سفارش آنلاین ترجمه رسمی، بدون مراجعه حضوری ترجمه گواهینامه خود را به پایان برسانید.

شرایط ترجمه رسمی گواهینامه در انقلاب

هزینه ترجمه رسمی گواهینامه در انقلاب چقدر است؟

هزینه ترجمه تمامی مدارک در لگال ترجمه، بر اساس نرخ مصوب قوه قضائیه است. این نرخ هر سال توسط اداره امور مترجمان قوه قضائیه به تمام دارالترجمه‌های رسمی اعلام می‌شود. هزینه ترجمه گواهینامه در سال ۱۴۰۲، به شرح زیر است:

  • ترجمه از فارسی به انگلیسی: ۷۲,۰۰۰ تومان
  • ترجمه از فارسی به دیگر زبان‌ها: ۸۶,۴۰۰ تومان

ترجمه رسمی گواهینامه چقدر طول می‌کشد؟

ترجمه رسمی ۱ الی ۳ سند، تا ۳ الی ۴ روز کاری زمان می برد. با توجه به اینکه گواهینامه تک مدرک است، می‌توان گفت که مدت زمان لازم برای ترجمه گواهینامه در انقلاب، ۳ روز است. البته این زمان، جدا از زمان لازم برای اخذ تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه محاسبه می‌شود.

ترجمه رسمی گواهینامه با اخذ تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه

اگر برای ترجمه گواهینامه خود نیاز به اخذ تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه دارید، دو راه پیش روی شما است. در راه اول، می‌توانید تا با مراجعه حضوری به این نهادها، شخصا تاییدات را دریافت کنید. این کار یک روزه نیز انجام می‌شود. در غیر این صورت، نماینده دارالترجمه تاییدات را برای شما دریافت می‌کنند. مدت زمان اخذ تاییدات توسط دارالترجمه بین ۷ تا ۱۰ روز کاری است.

مطالب مرتبط:

راهنمای کامل ترجمه رسمی با تاییدیه دادگستری و وزارت خارجه

آیا گواهینامه ترجمه فوری نیز می‌شود؟

تمام مدارک در لگال ترجمه، قابلیت ترجمه فوری را دارند. برای این کار، تنها کافی است به جای ثبت سفارش ترجمه رسمی با «زمان عادی»، «مدت زمان تحویل فوری» را انتخاب کنید. پس از آن در سریع‌ترین زمان ممکن، سفارش خود را تحویل خواهید گرفت.

ترجمه رسمی گواهینامه در انقلاب به چه زبان‌هایی انجام می‌شود؟

ترجمه گواهینامه در انقلاب به زبان‌های انگلیسی، روسی و فرانسوی قابل انجام است. مترجمان رسمی در لگال ترجمه، مورد تایید قوه قضائیه و سفارت‌های مختلف بین‌المللی هستند. علاوه بر آن، هزینه ترجمه از فارسی به انگلیسی با دیگر زبان‌ها متفاوت است.

ترجمه رسمی گواهینامه با گواهینامه بین‌المللی چه فرقی دارد؟

از ترجمه رسمی گواهینامه نمی‌توان به عنوان گواهینامه اصلی در خارج کشور استفاده کرد. به عبارت دیگر، اگر پلیس راهنمایی و رانندگی در خارج کشور از شما گواهینامه بخواهد، ترجمه رسمی گواهینامه ایرانی فاقد اعتبار است. با این حال، کانون جهانگردی اتومبیل‌رانی کشور با صدور گواهینامه بین‌المللی، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در بسیاری از کشورها یک گواهینامه معتبر ارائه دهید.

تفاوت ترجمه رسمی گواهینامه با ترجمه بین‌المللی

سخن پایانی

همانطور که دانستیم، ترجمه گواهینامه جایگزین گواهینامه بین‌المللی نیست، اما کاربردهای خاص خود را دارد. علاوه بر آن، هزینه ترجمه این مدرک بر اساس نرخ مصوب قوه قضائیه است. ترجمه رسمی گواهینامه در انقلاب توسط دارالترجمه رسمی لگال ترجمه، انجام می‌شود.

اگر به ترجمه مدارک خود در انقلاب نیاز دارید، دارالترجمه رسمی لگال ترجمه همراه شماست. تنها با ارائه اصل مدارک به دارالترجمه، ترجمه مدارک خود را در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید. علاوه بر این، برای ترجمه ناتی مدارک در انقلاب، با ما تماس حاصل فرمایید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا