هزینه ترجمه رسمی مدارک برای اپلای

حالا که خود را برای تحصیل در خارج کشور آماده کرده‌اید و مدارکتان هم کامل است،‌ نوبت به ترجمه رسمی مدارک می‌رسد. احتمالا پیش از اینکه مدارک خود را برای ترجمه رسمی صادر کنید، به دنبال هزینه ترجمه مدارک تحصیلی خود هستید. هزینه ترجمه رسمی برای اپلای از مهم‌ترین بخش‌های بودجه شما برای مهاجرت به حساب می‌آید، هر چند که در برابر دیگر هزینه‌ها عمدتا ناچیز است.

جدا از تمام هزینه‌های اپلای، بهتر است که هزینه ترجمه رسمی مدارکتان را هم در نظر داشته باشید. مبلغ ترجمه برای هر مدرک جداگانه تعیین می‌شود. بنابراین ابتدا مشخص کنید که دقیقا چه مدارکی را برای ترجمه رسمی می‌دهید و سپس به کمک صفحه نرخنامه ترجمه رسمی، قیمت کلی را محاسبه کنید.

هزینه ترجمه رسمی هر مدرک برای اپلای چقدر است؟ اگر این سوال شماست، نگران نباشید. در ادامه پرکاربردترین مدارک برای اپلای و هزینه‌‌های آن‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

مطالب مرتبط:

راهنمای جامع ترجمه رسمی مدارک تحصیلی

هزینه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی

مدارک تحصیلی مورد نیاز بسته به اینکه در چه مقطعی قصد ادامه تحصیل داشته باشید، متفاوت هستند. برای مثال؛ اگر بخواهید تا در مقطع کارشناسی، خارج کشور ادامه تحصیل دهید، تنها مدرک دیپلم و ریزنمرات پیشین مورد نیاز است. چنانچه قصد داشته باشید تا در مقاطع بالاتر تحصیل کنید، به مدارک لیسانس هم نیاز خواهید داشت که هزینه متفاوتی دارند. در ادامه هزینه ترجمه مهم‌ترین مدارک تحصیلی را شرح خواهیم داد.

هزینه ترجمه رسمی مدارک برای اپلای
مدارک تحصیلی مورد نیاز بسته به اینکه در چه مقطعی قصد ادامه تحصیل داشته باشید، متفاوت هستند.

هزینه ترجمه رسمی دیپلم

ترجمه رسمی دیپلم جزو پایه‌ای‌ و اصلی‌ترین مدارک تحصیلی به شمار می‌رود. هزینه ترجمه رسمی این مدرک در سال ۱۴۰۲ به زبان انگلیسی ۷۵,۶۰۰ تومان و به زبان غیرانگلیسی ۹۰,۰۰۰ تومان است. همچنین، برای دانش‌آموزان نظام قدیم، هزینه ترجمه رسمی ریزنمرات دانشگاهی ۴۳,۲۰۰ به زبان انگلیسی و ۵۴,۰۰۰ تومان به زبان غیرانگلیسی است.

مطالب مرتبط:

ترجمه رسمی دیپلم

هزینه ترجمه رسمی دانشنامه و ریزنمرات کاردانی

آیا در بین هزینه ترجمه مدارک برای اپلای، مبلغی به ترجمه رسمی مدرک کاردانی نیز اختصاص می‌یابد؟ بله، البته. برای کسانی که قصد ترجمه رسمی مدارک کاردانی خود را دارند، هزینه ترجمه به شکل زیر است:

نوع مدرک/زبان انگلیسی غیرانگلیسی

دانشنامه کاردانی

۱۱۷,۰۰۰

۱۶۲,۰۰۰

ریزنمرات کاردانی

۴۶,۸۰۰

۵۷,۶۰۰

هزینه ترجمه رسمی مدارک کارشناسی برای اپلای

دانشنامه تحصیلی کارشناسی اهمیت زیادی در ترجمه رسمی دارد. هزینه ترجمه رسمی این مدرک به زبان انگلیسی ۱۱۷,۰۰۰ تومان و به زبان غیرانگلیسی ۱۶۲,۰۰۰ تومان است. توجه داشته باشید که مبلغ ترجمه رسمی ریزنمرات با دانشنامه اصلی تفاوت دارد. هزینه ترجمه رسمی ریزنمرات کارشناسی به زبان انگلیسی ۴۶,۸۰۰ و به زبان غیرانگلیسی ۵۷,۶۰۰ تومان است.

هزینه ترجمه رسمی مدارک کارشناسی‌ارشد و دکترا

برای مقاطع بالاتر از کارشناسی، مثل ارشد و دکترا، هزینه ترجمه رسمی خیلی تفاوتی ندارد. در ادامه با یک جدول به طور دقیق به شرح این هزینه‌‌ها می‌پردازیم:

نوع مدرک/زبان

انگلیسی غیرانگلیسی

دانشنامه کارشناسی ارشد

۱۱۷,۰۰۰

۱۶۲,۰۰۰

ریزنمرات کارشناسی ارشد

۴۶,۸۰۰

۵۷,۶۰۰

دانشنامه دکتری

۱۱۷,۰۰۰

۱۶۲,۰۰۰

ریزنمرات دکتری ۴۶,۸۰۰

۵۷,۶۰۰

هزینه ترجمه رسمی دیگر مدارک تحصیلی برای اپلای

تا الان مهم‌ترین مدارک برای اپلای + هزینه آن‌ها را با هم بررسی کردیم. اما مدارک دیگری نیز باقی می‌مانند که ممکن است که در فرایند مهاجرت به آن‌‌ها نیاز پیدا کنید. هر چقدر مدارک تحصیلی شما و ترجمه رسمی آن‌ها کامل‌تر و دقیق‌تر باشد، شانس شما برای اخذ ویزای تحصیلی نیز افزایش می‌یابد. برخی از این مدارک و هزینه‌های آن‌ها را با هم مرور خواهیم کرد.

نوع مدرک/زبان انگلیسی غیرانگلیسی

سرفصل دروس دانشگاهی

۱۳۵,۰۰۰

۱۶۲,۰۰۰

گواهی اشتغال به تحصیل

۸۱,۰۰۰

۹۹,۰۰۰

توصیه نامه تحصیلی

۱۳۵,۰۰۰

۱۷۱,۰۰۰

ریزنمرات دکتری

۴۶,۸۰۰

۵۷,۶۰۰

گواهی ریزنمرات

۸۱,۰۰۰

۹۹,۰۰۰

ریزنمرات دبیرستان

۴۳,۲۰۰

۵۴,۰۰۰

مدرک پیش دانشگاهی

۷۵,۶۰۰

۹۰,۰۰۰

هزینه ترجمه رسمی اسناد هویتی برای اپلای

به غیر از مدارک تحصیلی، اسناد مهم دیگری نیز وجود دارند که در فرایند اپلای به ترجمه رسمی آن‌ها نیاز خواهید داشت. اسناد مهمی مانند شناسنامه، کارت ملی، گواهی عدم سوپیشینه، گواهینامه، کارت پایان خدمت و غیره. این مدارک درست مانند مدارک تحصیلی هزینه‌های جزئی و متفاوتی دارند. برای مشاهده قیمت ترجمه مدارک این‌چنینی، به بخش «هزینه ترجمه مدارک» مراجعه کنید.

هزینه ترجمه رسمی مدارک برای اپلای

سخن پایانی

دانستیم که هزینه ترجمه رسمی هر مدرک برای اپلای جدا تعیین می‌شود. همچنین، هزینه تمام مدارک مهم تحصیلی را با هم مرور کردیم. این هزینه‌ها تا یک سال اعتبار دارند اما ممکن است که در سال آینده، این مبالغ تغییر کنند. هزینه ترجمه رسمی هر سال توسط اداره امور مترجمان قوه قضائیه اعلام می‌شود.

اگر به ترجمه رسمی در انقلاب و اطراف آن نیاز دارید، لگال ترجمه همراه شماست. شما می‌توانید ترجمه رسمی انواع مدارک خود را به ما بسپارید. اگر برای ترجمه مدارک تحصیلی خود عجله دارید، با سفارش ترجمه رسمی فوری خود را ثبت کنید. برای مشاوره و ثبت سفارش، با ما تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا